JOURE - Het team van JouwJoure heeft de mogelijkheden en doelmatigheid van een JouwJoure App onderzocht. De reden van het onderzoek is dat je met de tijd mee moet gaan en vernieuwing altijd moet omarmen. Het onderzoek heeft uitgewezen dat er veelvuldig apps gemaakt worden, terwijl het nut ervan vaak beperkt is. Een app zou gemaakt moeten worden om een dienst te verlenen, waarbij functies van de mobiele telefoon (noodzakelijk) gebruikt moeten worden. Telefoons raken steeds vaker vol met allerhande apps, terwijl een mobiele weergave van de website voldoende was geweest. Weerspiegelen we dit op de site JouwJoure, dan zien we vooralsnog alleen het versturen van pushberichten als toegevoegde waarde voor een app. En daar zit hem nou net de kruks.
Pushberichten, korte berichten op de telefoon, worden veelal als irritant gezien. Pushberichten staan op een Android telefoon automatisch aan, maar op een iOS (Apple) kan dit aan- of uitgezet worden. Onderzoek van Urban Airship wijst uit dat iOS-gebruikers het ontvangen van pushberichten steeds vaker uitzetten. De oorzaak zou liggen in het (ongevraagd) de aandacht van de consument te trekken. Een pushbericht aangaande een calamiteit (bijv. burgernet) wordt wel op prijs gesteld, maar reclameberichten steeds minder. Zeker als deze niet op de behoefte van de ontvanger inspelen en lukraak verzonden worden. Sterker nog reclameberichten vanuit de retail daalde met 10 procent en scoort het slechtst.
Dit in ogenschouw genomen kan het team niets anders concluderen dan dat een app geen toegevoegde waarde heeft voor JouwJoure.nl. Anderzijds zien we wel voordelen in het responsive maken van de website. Hierdoor zou de website op diverse apparaten (smartphone, ipad, tablet, laptop, desktop, TV) met verschillende beeldresoluties optimaal weergegeven worden.
Aangezien het onderzoek natuurlijk niet onder onze bezoekers gehouden is, stellen wij dan ook de vraag aan jullie.
Wel een beetje vreemde vraag... Is het omdat de Jousterapp zo succesvol is?
ik dacht dat dit jouwjoure was? Marktonderzoek is altijd een goed idee om de kosten en baten af te wegen!
De Jousterapp ken ik niet, maar volgens mij begint het bericht toch met het waarom?
Als mensen iets wel of niet willen, kan veel tijd en geld besparen zo dunkt mij.
Misschien willen ze wel de klant bedienen?
@op-en-top-jouster:
Of de jousterapp succesvol is, weten we niet. We kunnen niet bij een ander in de keuken kijken en dat willen we ook helemaal niet.
Wij richten ons puur op onze eigen website JouwJoure!
Wat een flauwekul om een ander medium erbij te betrekken? Och neem jij facebook omdat het zo succesvol is bij een ander? Nee natuurlijk niet. Je doet dat omdat je een zo groot mogelijk publiek wilt bereiken of service te bieden.
Ik vind het een uitstekend idee om te polsen wat de bezoekers van deze site ervan vinden. Ik heb mijn stem uitgebracht.
een app is leuk als je nieuws heb maar dat staat hier ook vaak op
en? gaan jullie ook wat met de uitkomsten doen?