Waar is de ondernemer?

Geplaatst: 06-09-2014 00:57|© Foto: JouwJoure.nlReacties:
7


Op veel plaatsen lees ik er over, of wordt er over gepraat: de leegstand van winkels. En nu ik lees dat een politieke parij vindt dat de provincie een winkelpand moet adopteren, wil ik toch ook mijn hart even luchten.



Natuurlijk hebben winkeliers het zwaar. Het zijn zware tijden. Maar is het dan nu zo ver gekomen dat de overheid panden moet gaan adopteren? Lijkt mij niet. Ik vind dat er wel heel veel naar anderen gewezen wordt. Wordt het niet eens tijd dat de ondernemer ook eens in de spiegel gaat zien? Natuurlijk zijn huur- of pachtprijzen aan de hoge kant, maar toen de zaken goed gingen heb ik daar niemand over gehoord. Laat staan erover gelezen. Het is als de belegger. Maakt hij winst dan is het stil. Maar o wee als hij verlies lijdt. Dan is het altijd de schuld van een ander.



Het wordt tijd dat de ondernemer weer gaat ondernemen. Het wordt weer tijd dat de klant centraal staat. Ja ondernemers. Knoop dat maar eens goed in je oren. De klant centraal! Dat betekent inspelen op de wensen van de klant. En in tijden van crisis, betekent dat misschien wel out of the box denken. Aanpassen is overleven, stilstaan is de doodslag. Vasthouden van het o zo bekende riedeltje van vroeger, dat werkt niet (meer).



En de klant, die is veranderd. Die klant is met zijn of haar tijd meegegaan of ze het nu willen of niet. En dat moet de ondernemer ook. Hoe? Door de hedentendaagse klant te begrijpen en daar op in te spelen. In deze tijden is het de klant die alternatieven heeft en dus een keuze heeft. De klant is er namelijk wel, alleen is deze blijkbaar elders gaan winkelen. En waarom? Daar moet de ondernemer achterkomen.



Dus geachte klant, geef je mening maar eens.



 



p.s. ik ben me er dege van bewust dat er meer factoren zijn die meespelen


Delen:Bron: M. van der Meulen
Reacties
  • User Avatar
    sandrax 06-09-2014 09:40:09


    prijs is mijn drijfveer, ik moet op de kleintjes letten. Ik doorzoek folders en internet naar aanbiedingen, acties ed


  • User Avatar
    t.a. 06-09-2014 09:54:51


    ik denk dat de winkelier het internet als etalage onderschat. Op internet kun je razendsnel een artikel vinden, vergeljiken en informatie opvragen. Daar moet je als winkelier wel wat mee doen.


  • User Avatar
    mamba 06-09-2014 10:31:06


    ik heb niet zo veel tijd, ik kan/wil niet een aantal winkels afstruinen om te vinden wat ik zoek. Als het in de winkel te krijgen is, koop ik het liefst daar. Maar dan moet ik wel weten dat het er is.


  • User Avatar
    elske 06-09-2014 11:06:30


    ik mis gezelligheid, hierin zou de gemeente een rol in kunnen spelen. Meer terrasje of zitplekken, muziek beter over de hele Midstraat verdelen en hoorbaar maken.



    Breimer vind ik een mooi voorbeeld. (banket)bakker met terras voor een bakkie koffie.


  • User Avatar
    jopie 06-09-2014 11:59:01


    op internet kun je shoppen als het je uitkomt. Tegenwoordig is overal te weinig tijd voor. Een ander beleid ten aanzien van openingstijden zou de boel ten goede komen wellicht. Kijk naar de supers en bouwmarkten, zondags open en 's avonds vaak ook.


  • User Avatar
    luna 07-09-2014 11:20:16


    ik heb twitter en vind het leuk dat ik de acties en aanbiedingen van de winkeliers voorbij zie komen. Wat mij betreft mag daar meer van volgen!


  • User Avatar
    bluesomething 07-09-2014 16:05:15


    ik zou de openingstijden aanpassen aan de klant. De scholen gaan half negen in en de winkels gaan pas negen uur open. De meeste mensen komen niet eerder als vijf uur thuis van het werk, maar de bank is wel om vijf dicht.


Om te reageren moet u ingelogd zijn. Login of registreer